Nikola Remetová – Adamková
Meno, Priezvisko, Titul: Mgr. Nikola Remetová-Adamková
Špecializácia: odborný terapeut
Pracovne skúsenosti: Rozvoj dieťaťa je mojim prvým pracoviskom vzhľadom na to, že štúdium logopédie som ukončila len nedávno. Už počas vysokoškolského štúdia som však nadobúdala skúsenosti v oblasti logopédie v súkromnom centre špeciálno-pedagogického poradenstva a tiež v rámci vedenia komunikačného krúžku pre deti s narušenou komunikačnou schopnosťou na základnej škole.
Školenia, certifikáty:
- 2022 – Optimálne nastavenie programov pre deti s PAS a inými vývinovými poruchami podľa ich vývinových miľníkov I
- 2022 – Optimálne nastavenie programov pre deti s PAS a inými vývinovými poruchami podľa ich vývinových miľníkov II
- 2022 – Ako rozvíjať oromotoriku dieťaťa
- 2022 – Praktické použitie hodnotiaceho nástroja VB-MAPP pre deti s PAS a inými vývinovými poruchami
- 2022 – Diagnosis and Treatment of CAS Using Dynamic Temporal and Tactile Cueing (DTTC)
- 2022 – Writing Goals to Foster Autistic Identity
- 2022 – How to Prepare for Speech Therapy Using Principles of Motor Learning
- 2021 – Riešenie problémového správania u detí s PAS a inými vývinovými poruchami podľa metodiky ABA
- 2021 – Čo potrebuje dieťa vedieť, aby sa naučilo čítať a písať?
- 2021 – Ako využiť PowerPoint na tvorbu didaktických hier
- 2021 – Augmentative and Alternative Communication Essentials for Speech Therapists
- 2021 – Family-Centered Intervention with Deaf and Hard of Hearing Children
- 2021 – Narrative Intervention Refresh: 5 Strategies to Practice This School Year
- 2021 – Stuttering is Verbal Diversity
- 2021 – Čo pomáha deťom s Aspergerovým syndrómom?
- 2021 – Reč dieťaťa s mentálnym postihnutím
- 2021 – Tvorba online hier
- 2021 – Senzorická výučba
- 2017 – 9. klinicko logopedické dni – vedecká konferencia
Prečo som sa rozhodla pre toto povolanie, čo ma na tom baví: Práca s rozvojom reči dieťaťa je nádherné povolanie, no nie jednoduché. Pomôcť dieťaťu vyjadriť svoje potreby, túžby či pocity a sledovať ako sa teší z toho, že mu jeho komunikačný partner porozumel je niekedy dlhá a náročná cesta, ktorú keď sa nám podarí spoločne zdolať je to neopísateľný pocit radosti. Baví ma, že počas terapeutického stretnutia s každým dieťaťom som súčasťou recipročného vzťahu – tak ako sa ja snažím dieťa posúvať ďalej v určitých schopnostiach, tak aj dieťa posúva ďalej mňa ako terapeuta aj ako osobnosť.
Čo pre Vás znamená Rozvoj Dieťaťa: Rozvoj dieťaťa znamená pre mňa omnoho viac ako len poradenské centrum. Je to miesto predstavujúce príležitosti zdolávať prekážky, ktoré sú v terapeutickom procese kladené pred dieťa, rodiča a samozrejme terapeuta. Ak sa nám ich podarí zdolať, stáva sa miestom radosti.