Máte doma dieťa, ktoré nemá rado písanie a vyhýba sa všetkým aktivitám, ktoré sú spojené s písaním a kreslením? Kúpili ste dieťaťu všetky ergonomicky navrhnuté perá a ceruzky na správny úchop a vaše dieťa ich …
Skôr ako pristúpime k samotnému rozvoju pozornosti dieťaťa je potrebné si uvedomiť, že príliš veľa podnetov nevedie k rozvoju pozornosti, ale k jej rozladeniu-dezorganizácii. V dnešnej dobe na nás doma i v škole súčasne pôsobí veľké …
Osvojovanie dvoch jazykov môže u vášho dieťatka prebiehať súčasne (tzv. simultánny bilingvizmus), čo znamená, že dieťa prichádza do styku s dvomi jazykmi v najrannejsích vývinových štádiách. (pred 3. rokom života). Ak dieťa prichádza …
Ako porozumenie vedie k intervencii – rozvoj a kognitívne spracovanie. „NIE!” „PRESTAŇ!” „NEVIEM!” „NECHCEM“ Zložené ruky, tvár a telo odvrátené… Váľanie sa po zemi a mrnčanie…. Toto sú nepríjemné situácie, …
Pochopenie vedie k správnej intervencii: zmyslové vplyvy Rozkošný? … väčšinou. Milovaný? … jednoznačne. Frustrujúci? … samozrejme. Spoločenský? … zvyčajne, ale nie vždy primerane. Komunikatívny? …. ale nie vždy ľahko pochopiteľný. …
Pozitívne posilnenie je vo všeobecnosti najefektívnejšou stratégiou riadenia správania pri riešení náročného správania detí s poruchu autistického spektra, či iným zdravotným postihnutím. Tiež sa používa u detí s autizmom na to, aby sa naučili …
Čo je to PEKNE SA SPRÁVAJ a BUĎ DOBRÝ? alebo Čo by mali obsahovať pravidlá školskej triedy? My, učitelia, často robíme chybu v tom, že predpokladáme. Domnievame sa, že deti vedia aké …
alebo môže súvisieť prijímanie potravy s poruchami učenia? V dnešnej dobe nie je potrebné chodiť často po reštauráciách, aby sme videli dieťa jesť pri zapnutej rozprávke na tablete alebo telefóne. V lepšom prípade …
Školská trieda je sociálna skupina, v ktorej sa žiaci spoločne vzdelávajú a trávia spoločne voľný čas. Každý rodič, dúfa, že jeho dieťa je počas dňa v škole v poriadku, cíti sa tam príjemne a bezpečne. …
Trampolína v rozvoji dieťaťa Prostredníctvom trampolíny je možné reedukovať špecifické vývinové poruchy učenia i správania. Pri skákaní na trampolíne ide predovšetkým o rozvoj psychomotorickej a semzomotorickej koordinácie, priestorovej orientácie a tiež rytmizácie. V neposlednom rade možno …